Friday, December 11, 2009

Julepynt

Det bliver ikke så meget jul for mig i år, jeg skal på arbejde juleaften og juledag, min søn skal holde jul hos sin svigerfamilie.
Derfor bliver der ikke det store traditionelle juletræ hos mig i år. Sidste år, tog jeg nogle billeder af noget af min julepynt, før jeg pakkede den ned. Her er noget af det: De to øverste billeder er kurve som stammer fra min fars barndom, de må være mindst 70 år gamle. De to nederste billeder er noget jeg selv har lavet for mange år siden. Kurvene er lavet af bastfletninger der er syet sammen i en spiral, og hjerterne er lavet i simpel macrame.

Christmas ornaments


It will not be so much christmas in my house this year, I have to work Christmas eve and Christmas day. My son are with his mother in law.
Because of that, I am not having the big traditional Christmas tree this year, but I took some photos of some of my Christmas ornaments last year.
This are some of them: The two baskets in top are from my fathers childhood, they are at least 70 years old. and the two pictyres under are some I made several years ago. The baskets are made from plaited bast sewn together in a spiral in shape of baskets. The two hearts are made of rope in simple macrame.












No comments: