Wednesday, October 15, 2008


to nye ark

Disse to ark fortæller en del om, hvor jeg får mine ideer. Det første blev til, da jeg i en bog om jugendstil så et smykke, jeg syntes, at det kunne være sjovt, at prøve at tegne en lille detalje af det. Den detalje prøvede jeg så, at vende, dreje og sætte sammen til et mønster. jeg havde en del problemer med farverne.
Det andet er, som så meget andet inspireret af japansk kunsthåndværk; men det forekom mig lidt kedsommeligt at prøve at kopiere den kimono, som jeg kunne lide. Derfor kiggede jeg på, hvad jeg havde i forvejen: Jeg havde et japansk inspireret mønster i forvejen, som jeg lavede om til grå, derefter tog jeg en,lidt primitiv, tegning af en linnea,som jeg har lavet for mange år siden. Derefter forsøgte jeg at kombinere dem.

Theese two new sheets are examples on what inspire me. Art noveau and japanese craft.
The first is inspired from a tiny detail from a peace of jewlery designed by Vandevelde.
The secon is inspired from at japanese kimono, made in my european way.

No comments: